2017. március 22., szerda

Az első és az azt követő 2 hét



A hazaérkezésem után óriási megkönnyebbülést éreztem, hogy túl vagyok a hajbeültetésemen. A klinikán kaptam egy fiziológiás sóoldatot, amivel 2 óránként be kellett permeteznem a beültetett részt, ezt 2 héten keresztül kellett használnom. Valamint adtak steril kendőt is, amit a fejem alá kellett tennem éjszakára, hogy a donorterületről esetlegesen szivárgó, savószerű folyadék ne piszkolja be a párnámat.

Az első héten félig ülve, csak háton aludhattam, a nyakpárna segítségével. Ez azért nem volt túl kényelmes, de kibírható.

Egy héttel a hajbeültetésem után





Fontos volt, hogy kerüljem a hajolgatást, illetve a fizikai megerőltetést és legfőképpen az izzadást. Nem is szabadott hozzáérnem, de nem is nagyon mertem volna a beültetett területhez. Ahogy az érzéstelenítő lidokain húzódott le, az arcomon duzzanatok jelentek meg, de ez teljesen normális, a klinikán tájékoztattak, hogy a beavatkozás után így fog történni. 2-3 nap alatt el is tűnt a duzzanat.

A kellemetlen húzódás már a 3.-4. napon elmúlt, de ekkor kezdődött a fejbőr viszketése. Egyre szívesebben megvakartam volna, de ugye még megérinteni is tilos volt. Nagyon vártam már az első hét végét, hogy végre vízzel megmoshassam a fejbőröm, gondoltam ez sokat segít majd a viszkető érzésen. A hajam közben növekedésnek indult, és egy hét alatt a kis sebek szinte teljesen eltűntek, alig voltak láthatóak.

Otthon elég gyakran vizsgálgattam magam a tükörben, figyeltem, hogy napról napra mi változik a fejemen. Nagyon boldog voltam, hogy végre hajszálak sokaságát látom a fejtetőmön, nem pedig a ritkuló, egyre kevesebb hajamat.

1 héttel a beavatkozás után már a kötelezően előírt langyos vízzel való, 5 percig tartó áztatás is megtörtént. Ezt minden nap elvégeztem. 

Két héttel a hajbeültetésem után




A harmadik héttől pedig kímélő samponnal is moshattam a hajam, masszírozgathattam is, persze nem túl erősen. Ekkor már láthatóan hullani kezdtek a beültetett kis hajacskák, ugyanis a tenyeremben látható volt, hogy egy hajmosásnál körülbelül 10-20 (vagy még több) hajszálat vesztek. Ez a hullás azonban már nem keserített el, ugyanis ebben az esetben már tudtam, hogy ezek a hajszálak hamarosan elkezdenek visszanőni. A 3. héttől dolgozni is visszamehettem, ugyanis semmi akadálya nem volt már.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése